Ensam genom skogen

Ikväll stack jag in till stan med Linnea, Emmy, Emilia och Rebecka. Vi gick på bio, The Proposal. Riktigt kul film. Som vi skrattade. Efteråt tog vi våra otroligt coola mopeder och körde hem. 
   Nu sista tiden är det jätte många killar i bilar som kör förbi och tutar och antingen vinkar eller pekar finger. Men alltid smilandes. Tror inte jag känner någon av dom som har gjort det men det är bra.
  
I alla fall så kör jag genom två olika skogar och jag tänker alltid samma sak. Ett barnprogram som gick på sommarlovsmorgon när man var liten. Någonting med Skogen hette den. Jag blir riktigt sur på mig själv för att jag inte kommer på vad det heter.
   Det handlar om en massa djur, olika sorter. Två rävar som leder dom, en grävling som är stor, vis och snäll, massa kaniner, igelkottar, ormar, sorkar av olika slag, uglor, några andra småfåglar och säkert massa andra som jag inte kommer på just nu. Eftersom de är så många olika djur, vissa äter ju de andra, som de flesta äter sorkarna, men så har de lovat varandra att de inte ska äta någon i gruppen hur hungriga de än är. Så ska dom ta sig någonstans, till en annan skog tror jag för att den de bor i håller på att huggas ner eller nåt. Så är det jättemånga som dör.
   Jag kommer ihåg en scen speciellt. Alla sorkbarnen från en familj har blivit tagna av en elak ugla. Så har han spetsat alla sorkarna på grenar i ett dött träd och det rinner blod ner på pinnarna.

Bra barnprogram va?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha vilket varnprogram ;)

riktigt bra film, mycket skratt! :D

2009-07-15 @ 08:52:54
URL: http://linneaakarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0